Doğal Beslenin

Yaratılışın en güzel malzemesi doğal davranış ve doğal olan her şeye verilen güzelliğin insanı da beraberinde güzelleştirdiği kesin, toplumda doğal olan ne varsa farklı bir gözle görülür, farklı değerlendirme ölçülerine tabi tutulur ve yapaylıkta farklı gözle bakılır, mümkün ise insanlar bulaşmak istemezler

Doğal ortamda ve doğal gıdalarla beslendiğin zaman tadı ve yaşama verdiği bilimsel kalite, bilgi çağında insana daha fazla anlamlı gelmeye başlandı. Farkındalığı yakalayan insanoğlu bunu bilimsel temeller üzerine oturtu oturtalı absürt uydurmaların iş yapma oranı düşmüştür

İnanın doğal beslenmesi dediğimizde ciddi bir emeğin peşinden gelen sefahat süreci, verilen emeğin geri dönüşümü olarak ta kabul edebiliriz. Sizin doğayla ilişkilerinizden ve sizin harcadığınız emekten söz edildiği için bu emek üretkenliğe dönük ise bir süre sonra emeğin karşılığını alacağını beklemeniz doğal bir beklenti olur

Mideyi doğal beslemek, beyni doğal beslemek ve doğal davranışları göstermek insanların beklentisinde olan, kendilerine karşı, birbirlerine karşı sorumlulukları arasındadır, buda insanların kendi neolitik dönemden gelen davranışların masumluğuna, sadeliğine ve çıkarsız ilişkisine götürür

Bunu değiştirdiğiniz de yapaylığa girersiniz ki hiçbir zaman yapaylığın doğal ile uzaktan yakından alakası yoktur, yapayın doğalın yerini tutmadığını söylemek isterim

Doğal davranışlarda insanların beklentileri ve cevapları farklı olduğunu tekrar söyleyip yapaylığında kestirilmeyen cevaplarla iç içe olduğunu hatırlatmakta fayda vardır

Yapaylığa antipatisi olan bir insan; sizin beklentinizin dışında bir cevap verdiğinde sizin vereceğiniz cevap ise aynı tonda olursa çatışma çıkabilir, aynı tonda cevap vermediğiniz zaman ise içinizde bir ukde kalır

Biri size bir soru sorduğunda siz kendi düşüncenizi söylemediğiniz zaman bir başka kişinin düşüncesindeki soru cevap kısmında tıkanır ve ortama rüsva olursunuz

Herhangi bir soru karşısında doğal cevap verebilmek için bile çalışmak emek sarf etmek ve emeğe dayalı birikim yapmak gerekir ki insanın kendi üretimi cevaplara sahip olabilsin

Siz kendinizden emin olmadığınız durumlarda kendine dönük eleştiri eleğini çalıştırdığınız zaman, görülecek tablo insanın yetersizliği ve harcamış olması gereken emeğin harcanmadığı veya laylaylom süreç sonrası bir safhayı anlatır

İnsanın kendi üretimi olan bir bilgiyi hizmete sunduğunda duyduğu gurur ile bir başka insana ait düşünceyi yaşama geçirdiği süreçlerdeki duyduğu gurur farklıdır

Kendinizle gurur duymak istiyorsanız kendi üretiminizi yapın ve biriktirin, lazım olduğunda çekinmeden heybenizden çıkarıp kullanın

Bir başkasının üretimi olan bilinç ile sizin ihtiyacınız olan bilginin vücudunuzla ahenkleri bile farklı olsa antipatilik ortaya çıkar ve buda dışarıdan bakanların her zaman fark edeceğini unutmayın

Sizin bir başkasının bilgisini dışarı aktarırken içinize yeteri kadar uymadığını fark ettiğinizde bir başkasının içine sinmesini beklemeyiniz

Siz bir yalancının yanında durmadığınızın gerekçesi doğru olmayan bilgiler olduğunu düşündüğünüz de, yapaylığında aynı kategoride bir temelsizliğe sahip olduğunu söylemek isterim

Yalan ne kadar insanı rahatsız ediyorsa yapaylıkta aynı derecede insanı rahatsız eder ve bu rahatsızlığı sözde cevap almazsanız da jest ve mimiklerde cevap bulacağı muhakkaktır

Sizin karşınızda doğal davranan bir insan ile ağzını burnunu eğen insanların çektikleri tepki ve karşılıklara baktığınızda sizin de sakınmanız gereken davranışı belirlemiş olursunuz

Sizin alacağınız bilgilerin doğallığı da önemli ki doğal beslenmediğinizde bir süre sonra siz de hastalanabilirsiniz, çünkü temiz bir çeşmeden su içmek ile kirli bir çeşmeden su içmek kadar ayırt edici özelliklere sahiptir

Doğal beslenmezseniz bir süre sonra siz de doğallığa veda edersiniz, “kırk kişi birine deli demiş oda deli olmuş” misali kırk yapay hareket sizi de kendi cenderesine çeker ve doğallığı kaybedersiniz dikkatli olun

Doğal beslenin doğal yaşayın, çevreniz de doğallıklara dolu olsun.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Dr. Vahap Kaya Arşivi