Dolar 8,8647
Euro 10,3847
Altın 497,00
BİST 1.379
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Diyarbakır 24°C
Gök Gürültülü
Diyarbakır
24°C
Gök Gürültülü
Cts 27°C
Paz 29°C
Pts 32°C
Sal 33°C

Çocuğun sütannesi babaya mahrem midir?

Çocuğun sütannesi babaya mahrem midir?
13.09.2021
A+
A-

YENİGÜN HABER – Fetva Kurulu, babanın, çocuğuna süt veren kadına mahrem sayılmayacağını belirtti.

İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu “Çocuğun sütannesi babaya mahrem midir?” sorusuna yanıt verdi.

Fetvada, şu ifadelere yer verildi.

“Şafiî mezhebine göre süt bağıyla akrabalığın gerçekleşmesi için iki yaşından küçük çocuğun örfen emzirme olarak kabul edilecek şekilde en az beş defa süt içmesi gerekir (Dimyâtî, İânnetü’t-Tâlibîn, lll, 523). Hanefî mezhebine göre ise en az bir defa emzirme gerçekleşmişse sütkardeşliği meydana gelir (İbn Âbidîn, Reddü’l Muhtâr, lll, 229).

Peygamberin (aleyhissalatu vesselam) kaide niteliği taşıyan “Nesep yoluyla mahrem sayılanlar, süt emmeyle de mahrem sayılır” (İbn Mâce, Nikâh, 34, No: 1937) hadisine binaen süt emen çocuğun, süt emdiği annesi, çocukları ve diğer yakınları, öz anne ve kardeşler gibi kendisine mahrem sayılır. Aynı şekilde süt verenin kocası da çocuğun sütbabası sayılır.

Fakat baba, çocuğuna süt veren kadına mahrem sayılmaz. Çünkü babayı, süt veren kadına mahrem yapan herhangi bir neden yoktur. Bunların birbirleriyle evlenmesi caiz olduğundan; nikâh olmaksızın baş başa kalmaları, musâfaha etmeleri ve tokalaşmaları haramdır (Muhammed Zuhaylî, el-Mu’temed fi’l-Fıkhi’ş-Şafiî IV, 330).” (Haber Merkezi)

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.