A.Vahap Kaya
Bütün hikaye insan bir şeyi gizler ve bir başkası gibi davranır veya kendi ereğine ulaşıncaya değin en sevimli yüzünü takıp esas yüzü köprüden geçinceye kadardır, köprü geçildi mi! esas vahşi yüz ortaya çıkar, genel savunmada ne derler “ köprüyü geçinceye kadar ayıya dayı denir” oysa köprüyü geçinceye kadar ki iki yüzlülüğe ne demeli
Köprüye kadar ikiyüzlülük yok mudur, oraya kadarki günahın vebali kime ait? Günah işle, işle ve sonra yarabbi beni affet.
İnsan beyni veya sosyal yapısı bir tahtanın yapboz misali kara tahtaya çizilen çizik misali iz bırakmadan silinemiyor ve her olumlu veya olumsuz davranış kişiliği olumluya veya olumsuza perçinliyor
Güzel ve çirkinin bir tabloda olduğunu ve bir foto da buluştuğunu düşünün, ne kadar çiğ ve yenilmez, ne kadar nahoş ve ne kadar görüntü kirliliğine yol açtığını bir düşünün.
Siz bir şey talep edersiniz görüntü başka bir şey, tablonun bir tarafı başka telden gider diğer tarafı başka telden
İki başlı gidişat; acaba hangisi baskın çıkar? Acaba kim dediğini yaptırıp gidişata yön verir?
İşkence sahnesi ile sevilme sahnesi, tomurcuğunu açmış gülün kış şartlarına maruz kalması, tam umut gerçekleşecek jest ve mimiklerde umudun sonsuza kadar kaybolma haberi, jest ve mimiklere yansıması
Evcilleşme ile yabaniliğin rota kaybedip bir arada bulunması, ne kurt kuzuyu yiyor ve kuzu kendinden korkuyor.
Artık vahşi ormanların kralı aslan değil yol geçen hanına dönmüş kagir bir sis perdesi ve gelecek kaygısı
Mevsimlerin ortadan kalktığı kış ve yazın beraber yaşanması, ne kıştaki çelikleşmiş irade, nede yazdaki genleşmeyi sağlayan ve cehennem ateşine kaynak olan sıcaklık
Zıt kutupların birbirini itmesi
Sevinçleri bile sıraya koyma varken; neden bir anda yaşayıp güzelliği sonlandıralım.
Sevinçler peş peşe olsun ki yaşamın tümü sevinç ile dolsun
O zaman diğer dünyayı beklemeden bu dünyada cennetten kesitler yaşamanın mümkünatı ortaya çıkar
Siz birilerinden beklediğiniz yardıma veya beklentiye siz kaynaklık etmiş olursunuz
Kendi çocuğuna melek, döner komşunun çocuğuna tokadı indiren kişi iki tabloyu bir arada bulunduran kişi
Selde evine bir şey olmayıp komşunun evine sevinen insan bu tabloyu yaşar.
Evde melek olan insan dışarıda afat kesiliyor ise, dışarıda melek olan evde afat kesiliyor ise her iki tabloda da süreklilik için uygun ortam bulamadığı içindir
Her zaman her koşul vahşilerin dahi kendini ifade edemediği ortam, aynı ortamlarda başkalarının etkisinin daha süreklilik olabileceğini bilmek gerekir.
Eğer hamurunu yabanilikten evcilliğe çevirmediyse biri ve id i ile hareket ediyor ise; zaten vahşidir ve her insan, her varlık ondan uzak durur. (Devam Edecek)